lördag 5 januari 2019

My Dog 2019

Det var några år sedan jag var på My Dog senast. Först kom trasiga höfter och innebandy i vägen, sedan har innebandyn krockat nästan varje år.
Men år var det dax igen. Linda, hennes väninna Emelie och jag åkte dit i morse och hade en väldigt trevlig dag. Massor av härliga hundar förstås, jag mötte flera gamla bekantskaper.
Bla träffade jag Kim, Ellas kennelmatte. som inte själv ställde ut idag så hon hade tid att prata en stund. Ella's mammas matte var där också, hon hade med sig Ella's halvsyster, en jättesöt tjej som såg ut som Ella fast en storlek mindre.
Linda hittade sin nya favoritras (tror iofs inte att hon sviker chihuahuorna) Den heter Amerikansk naken terrier, även om jag gillar det engelska namnet mer på den ursprungliga rasen som har päls: Rat Terrier..

Bild lånad från internet

Vi tittade på uppvisningar av skyddshundar och en väldigt imponerande show av hundpolisen. Jag klappade på cairnterrier förstås, västgötaspetsar, eurasier, staffar, pudlar, en enorm berner sennen, och en nästan ännu större mastiff.

Men den finaste av dem alla var den här underbara knäppisen. Vi fick se henne och Marianne göra debut i den avancerade klassen i Rallylydnad. Syrran var inte jättenöjd, men jag är väldigt imponerad. De är superduktiga, och att allt inte funkade berodde nog på Mias höglöp..


Denna väldigt söta Mia hittade vi på mässan
Hon släpper aldrig Marianne med blicken, 
en riktig mattegris är hon!
Tack Emelie för den fina bilden!


2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Ja, hon är urgullig! Och så tror hon att hon är lika liten som Kiara, chihuahuan.. 😂❤

      Radera